Makkelijke manieren om je gezondheid op peil te houden

Makkelijke manieren om je gezondheid op peil te houden

Makkelijke manieren om je gezondheid op peil te houden

Nu we meer en meer thuis zitten is het lastig om veel te bewegen. De sportscholen zijn dicht en thuis de motivatie opbrengen om allerlei oefeningen te gaan doen, is vaak voor veel mensen lastig. Toch kun je in deze rare alsnog veel aan je gezondheid doen, zonder daar veel inspanning voor te leveren. Denk bijvoorbeeld aan meer water drinken en mediteren. Hieronder lichten we de beste tips toe, zodat jij gezond en wel deze crisis doorkomt!

Eetstijl

Wellicht een inkopper, maar het belangrijkste om goed in de gaten te houden is je eet- en drink stijl. Merk je dat je sneller naar een zak chips grijpt dan naar een banaan? Of drink je nu meer cola in plaats van water? Doe een eet- en drink wissel en ga weer terug naar je oude gewoontes. Houd je normale eet ritme aan en wijk daar niet veel van af. Als je op kantoor ook maar twee broodjes at, doe dit thuis dan ook. Daarnaast kan het ook geen kwaad om salade te vervangen voor brood. Doe hier lekker veel groente bij en je zult al gauw verschil zien! 

Word een wandelaar

Van een paar keer per week naar de sportschool of de sportclub, naar helemaal niks. Voor velen van ons is het helaas nog steeds de realiteit. Maak er daarom dus een gewoonte van om iedere dag stevig, minimaal een half uur te wandelen. Dit kan prima tijdens een pauze. Heb je er tussendoor geen tijd voor, doe het dan alsnog ‘s avonds om je hoofd even te legen. Zo hoef je even nergens over na te denken en dit zorgt er voor dat je minder stress ervaart. Daarnaast is het ook verstandig om te wandelen in de natuur. Door alle bomen en planten adem je frisse lucht in: zo ben je beter bestand tegen virussen en bacteriën. 

Home gym

Misschien heb je wel een crosstrainer op zolder staan of liggen er nog ergens gewichtjes. Gebruik ze! Iets is namelijk beter dan niks. Online kun je veel filmpjes vinden met verschillende oefeningen. Zo blijf je toch nog een beetje in beweging thuis. Als het straks weer mooi weer wordt, kan je de oefeningen ook in de verse buitenlucht doen. Het kan ook handig zijn om eens in de zoveel tijd je bloeddruk op te meten. Een bloeddrukmeter kopen doe je eenvoudig online en zo zie je snel hoe het staat met je gezondheid. Heb je een hoge bloeddruk, dan bestaat er een grotere kans dat je een hartziekte oploopt. Kijk voor meer informatie op de website van KSMG

 

Geef een reactie