Zo voorkom jij een winterdip

Zo voorkom jij een winterdip

Ben jij gevoelig voor een winterdip? Het kan zijn dat jij je tijdens de winter een beetje laat meeslepen door het weer waardoor je nergens zin in hebt en je sip bent. Dat is nergens voor nodig. Lees hieronder enkele tips en straal alsof het zomer is!

Vitamine D

Door covid-19 zitten we extra veel binnen, maar je lichaam heeft daglicht nodig. Door een half uurtje per dag te wandelen krijg je lichaam minder stress en ben je meer gefocust. Daarnaast kan je je lichaam helpen door extra vitamine D te slikken. Met het klimaat in Nederland krijgen we vaak tijdens de winter niet genoeg vitaminen D binnen. Probeer genoeg ei en vette vis te eten en slik extra supplementen tijdens de koudere maanden. Kijk op Beautyship.nl voor meer informatie en tips over voedingssupplementen.

Ritme

Naast buitenlucht en vitamine D is het ook heel belangrijk dat je een goed ritme aanhoudt. Ga elke avond tussen 22.00 en 22.30 naar bed en zorg ervoor dat je 8 uur slaapt. Het is heel erg verleidelijk om ‘s ochtends in je bed te blijven liggen maar dit zorgt er uiteindelijk voor dat je heel sloom wordt.

Positief blijven

Probeer positief te blijven denken en doe dingen waar je vrolijk van wordt. Geniet van alle mooie kleuren om je heen, zoals de lucht en de kleuren van de bomen. Maak daarnaast tijd voor dingen waar je vrolijk van wordt. Boek een keer een fijne massage of spreek af met een vriendin die je al lang niet hebt gezien. Maar het thuis extra gezellig met geurkaasjes en leuke accessoires.

Verwen jezelf

Haal af en toe wat lekkers in huis. Zoals een stukje chocolade of een lekker broodje tijdens de lunch. Doe dit niet te veel, anders heeft het juist een tegengesteld effect. Zorg er daarnaast voor dat je genoeg water en thee drinkt. Hierdoor krijg je meer energie wat je wel goed kan gebruiken!

Kijk voor meer tips voor een stralend najaar op goede-voeding.nl

Geef een reactie